Kandidatenlijst CU Dantumadiel 2014

woensdag 27 november 2013 20:33

Rinsumageast - Op woensdag 20 november heeft het bestuur van CU Dantumadiel tijdens de ledenvergadering in MFC De Beijer te Rinsumageast haar kandidatenlijst gepresenteerd. De leden hebben met ruime meerderheid ingestemd met deze lijst.

Met reden kan het bestuur trots zijn op deze uitgebreide en veelzijdige lijst. Er is sprake van een nieuwe start. Na een moeizame periode, waarbij de CU met een niet voltallig bestuur heeft moeten functioneren, door persoonlijke omstandigheden moesten twee van de drie bestuursleden ermee stoppen, zijn er in mei van dit jaar drie nieuwe leden in het bestuur verkozen. Dit nieuwe bestuur komt nu met een kandidatenlijst waarop een twintigtal namen staat. Daarmee geeft CU Dantumadiel blijk van nieuw elan en laat ze zien dat ze breed gedragen wordt in de gemeente.

Op de lijst herkent men oude vertrouwde namen, maar ook een heel aantal nieuwe. Het valt op dat CU Dantumadiel drie vrouwen heeft staan bij de eerste tien op de lijst. Verder is het ook opvallend dat er een tweetal jongeren, tussen de 20 en 25 jaar, bij de eerste zes  staan.

De eerste zeven op deze lijst hebben de intentie om actief te zijn in de fractie en ter ondersteuning van de fractie. De lijsttrekker en nummer één op de lijst is Gerben Wiersma uit Walterswâld, die ook de afgelopen periode, met veel inzet in de fractie heeft gezeten voor CU Dantumadiel. Op twee Thea Smit-de Vries uit Walterswâld. Ook zij heeft de afgelopen periode met veel inzet voor onze partij gewerkt in de fractie. Op drie Nico Zwart, afkomstig uit Driesum. Hij heeft stage gelopen bij de CU en is zo betrokken en geïnteresseerd geraakt in de christelijke politiek van CU. Hij wil actief betrokken blijven ook nu zijn stage afgelopen is. Op vier Alies de Vries-Kooistra uit Damwâld, die onlangs betrokken is geraakt bij de CU en graag de fractie actief wil ondersteunen. Op vijf Jos Debreczeny uit Damwâld, een oude bekende die al veel goed werk heeft verzet voor CU Dantumadiel en zich wederom beschikbaar heeft gesteld. Op zes Otte Visser uit Damwâld, die betrokken is bij de Alpha Cursus in Dantumadiel en een goede bekende voor voetbalminnend Dantumadiel. Ook hij wil met zijn betrokkenheid bij de CU laten zien dat hij christelijke politiek belangrijk vindt in Dantumadiel. Direct daaronder staat Leo Blees uit Damwâld, begrafenisondernemer en pastoraal werker in Dantumadiel, die graag op de achtergrond betrokken wil zijn bij de christelijke politiek.

Voor de volledige lijst van mensen die de christelijke politiek van CU Dantumadiel een warm hart toedragen, kunt u kijken op de website van CU Dantumadiel: http://dantumadiel.christenunie.nl/

U zult dan zien dat er vertegenwoordiging is uit vrijwel alle dorpen van Dantumadiel en bovendien zijn er veel verschillende kerkelijke gezindten vertegenwoordigd.

Met Christus als onze Koning en wij als zijn volgelingen, gaat CU Dantumadiel vol vertrouwen de komende gemeenteraadsverkiezingen tegemoet.

Voor meer informatie:

Gerben Wiersma