Meer grip op de Zorg!

20151029_203919donderdag 05 november 2015 11:03

De gemeente Dantumadiel en de buurgemeenten Kollumerland, Dongeradeel en Ferwerderadiel krijgen steeds meer grip op de zorg. In Dantumadiel is bijvoorbeeld geen wachtlijst meer, aldus wethouder Gerben Wiersma van de ChristenUnie.

Maar het is niet allemaal perfect, "der sil grif wolris wat mis gean", erkent hij, "foaral no't alles yn in koart skoftke feroaret en der bot op it budzjet besunige wurdt." Vooral voor signalering van problemen en aandacht voor preventie zou Wiersma "tsien oant tweintich persint" mear geld willen hebben dan het huidige budget.

Bij jeugdzorg is alleen al in Dantumadiel een tekort van ongeveer een miljoen euro. "Dat kinne wy fierhinne opfange mei oerskotten op WMO, dêr't de langduorjende soarch goedkeaper útfalt as dat tocht wie", meldt Wiersma.Er vallen ongeveer driehonderd jongeren in Dantumadiel onder de jeugdzorg, "fan hiel lichte gefallen oant hiel swiere", vult Wiersma aan. "It is mear as gemiddeld yn Fryslân, mooglik mei troch in relatyf heech tal minsken sûnder wurk en lege ynkomsten. Mar net elke jongere yn earme gesinnen hat jeugdsoarch nedich."

Het gaat wel de goede kant op, vindt Wiersma. "Skoallen, ek grutte skoallen yn bygelyks Drachten en It Hearrenfean, wurkje mei oan 'sinjalearring'. En yn in doarp as De Westereen is troch ynset fan in jongereinwurker en fan de 'Verslavingszorg' de oerlêst fan jongerein minder slim wurden." Inzet van vrijwilligers is ook nodig, werd donderdagavond op een ledenvergadering van de ChristenUnie Dantumadiel in De Beyer in Rinsumageast gesteld. "Mar in frijwilliger kin in beropskracht net altyd ferfange. Wol foar it helpen by it oanlûken fan 'steunkousen', mar it jaan fan ynjeksjes wurdt al yngewikkelder."