Ontwikkeling wegen en omgeving

centrale asvrijdag 27 januari 2017 13:00

In mijn portefeuille zit voornamelijk de Ruimtelijke Ontwikkeling. Dan gaat het over wegen en omgeving, groenontwikkeling. Ook recreatie hoort daar bij. En nu de Centrale As klaar is, is dan nu de volgende fase. Namelijk Kansen in Kernen.

In de Falom is al veel gebeurd. De dorpskom en aanliggende wegen zijn volledig veranderd voor een terugkrijgen van een rustig en mooi dorpskarakter. Dan wordt ook naar riolering gekeken en naar leidingen voor vervanging. Maar wat doet dat met aanwonenden en met bedrijven die klanten en goederen over deze wegen krijgen? Gesprekken worden gevoerd, veel overleg is geweest om te komen tot een goed resultaat.

Komende tijd is Damwâld aan de beurt, met de Haadwei. Een concept ligt klaar. Onze fractie wil graag een luisterend oor geven aan hen die over dit concept een mening hebben. Naast Kansen In Kernen zijn door de Centrale As wegen die nodig aan onderhoud toe zijn. Ook dat komt komend jaar aan bod. Of wegen die extra belast worden, wat voor aanwonenden als zorgelijk wordt ervaren. Ook daar wil onze fractie aandacht voor. Zo zal er nog meer zijn dat binnen Ruimtelijke Ontwikkeling mijn aandacht zal krijgen. Geef geluid als u denkt dat er zaken zijn die aan onze aandacht ontsnappen. Dat houdt ons scherp. We gaan graag met u in gesprek.

Met vriendelijke groet,

Thea Smit- de Vries, Fractievoorzitter